Hier aan de kust... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Hier aan de kust... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Hier aan de kust...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 April 2010 | Ecuador, Quito

Dag lieve allemaal,

We hadden onze plannen een beetje gewijzigd i.v.m. Semana Santa. Pasen wordt hier groots gevierd. Bij Villa Ticca hebben ze een week vakantie, dus konden we deze week niet werken. We zijn daarom samen met Marieke naar de kust van Ecuador gegaan. Zaterdagavond gingen we met een nachtbus, best prima te doen, naar Puerto Lopez, een beetje een ouwelullenvissersplaatsje. Zondag hebben we lekker op het strand gelegen en in de zee gezwommen en ondanks dat het de hele dag bewolkt was, zijn we uiteraard toch verbrand. De volgende dag hebben we Isla de la Plata bezocht. Een mooi eiland dat wordt vergeleken met de Galapagoseilanden, alleen dan bedoeld voor de arme backpackers, perfect! In de brandende zon hebben we 2,5 uur op het eiland gewandeld en veel vogels zoals de blue footed boobie gezien en schildpadden en roggen. Daarna hebben we gesnorkeld in de warme zee, maar helaas geen één vis gezien. ´s Avonds zijn we doorgereisd naar Montañita, hét surfoord van Ecuador waar veel hippie-achtige types rondlopen, en veel irritante Amerikaanse jongeren die springbreak hebben. Het viel een beetje tegen, waarschijnlijk vooral doordat het veel regende en er geen elektriciteit en water was. En aangezien er niet veel meer te doen is dan aan het strand in de zon liggen, was er niet veel aan met dit weer. Gisteren zijn we teruggekomen na een busreis die 4,5 uur langer duurde dan de heenreis omdat een vrachtwagen was omgekanteld, heel fijn. Al met al was het wel erg gezellig met z´n drietjes!

Vorige week hebben we een deel van jullie geld besteed aan een dagje uit voor de kinderen van Villa Ticca. Met een grote gele ´escolar´bus zijn we naar de dierentuin geweest! De dierentuin in Ecuador is een stuk kleiner dan die in Nederland, dus we waren er binnen 1,5 uur doorheen, maar eigenlijk is dat ook wel lang genoeg voor die kinderen. Daarna hebben we met z´n 80-en in de Kentucky Fried Chicken gegeten. Iedereen had het volgens mij erg naar z´n zin!

Volgende week is onze laatste week hier, wel een gek idee om na twee maanden in Quito te vertrekken. Je raakt toch wel gewend en gehecht aan alles en iedereen hier.
We gaan dit weekend naar de Cotopaxi (vulkaan) en Quilotoalake, het schijnt beiden erg mooi te zijn. Daarna gaan we nog een paar dagen terug naar Villa Ticca en dan 12 april met het vliegtuig naar Chili...

Nou, tot de volgende keer maar weer!

Fijn paasweekend..

Liefs en -x- Lot

• 01 April 2010 - 22:51

Wim:

kennen ze daar "1 april" ?
    Bijna weer een (bijzonder) jaar erbij !

• 01 April 2010 - 23:00

Sanne:

Gefeliciteerd!!!! Hier al een uur jarig, daar nog 6uurtjes wachten, veel plezier met je verjaardag!!
    Kus

• 02 April 2010 - 17:25

Anny En Leen:

Hiep hiep hoera, Lotte van harte gefeliciteerd,
    we wensen jou een hele fijne verjaardag.

Anny mist je kopje thee/koffie

• 02 April 2010 - 17:26

Anny En Leen:

Hiep hiep hoera, Lotte van harte gefeliciteerd,
    we wensen jou een hele fijne verjaardag.

Anny mist je kopje thee/koffie

• 02 April 2010 - 20:19

De Bijltjes:

Lotte,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    We volgen je met aandacht en genieten van je verhalen.

Groet van Jules, Berthe, Annabel en Evelien

• 02 April 2010 - 21:06

Marijke Markus:

Van harte met je verjaardag Lotte; ik hoop dat jet goed hebt kunnen vieren!!! Geniet verder van je reis. Ik geniet in ieder geval van al jullie verhalen. Groet Marijke Markus

• 04 April 2010 - 12:40

Tante:

een keertje regen kan ook geen kwaad, vind je niet? Het valt anders hier weer zo tegen.Een dikke knuffel

• 09 April 2010 - 08:17

Els:

Hoi Lotte, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel plezier daar! liefs van Els, Tjeerd Anne,Heleen en Daniël

• 10 April 2010 - 09:26

Ellen En Henk:

Hoi Lotte,

Ook wij volgen je hoor! Mooie verhalen en prachtige foto's, vooral die kindjes, zo schattig! Goed werk gedaan!!
    Las ook dat je jarig was: alnog van Harte!
    Geniet ervan!
    Liefs van ons!