Mi Otavalito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Mi Otavalito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Mi Otavalito!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Maart 2010 | Ecuador, Quito

¡Hola chicos y chicas!

Het is een beetje een saaie, bewolkte zondag; perfect weer om een tijdje in een internetcafé door te brengen. Ik hoorde dat de lente zich dan eindelijk een beetje laat zien in Nederland, fijn!

De afgelopen weken zijn we vooral bezig geweest met het vrijwilligerswerk in Villa Ticca. Wat zijn het toch een lieve kinderen! Nog steeds is Spaans een struikelblok (al kom je met ´ciudado!´ (voorzichtig!) een heel eind) en vraag ik me af of ik echt iets voor de kinderopvang kan betekenen, maar de niños waarderen de aandacht in ieder geval wel.

Vorige week zaterdag zijn we naar Papallacta geweest: lekker relaxen in warme thermale baden met uitzicht op de bergen. Dinsdag zijn we naar el Jardin Botanica in Parque La Carolina gegaan waar veel mooie bloemen en planten waren. Woensdag geshopt in het luxe Quicentro en ´s avonds uiteraard uren salsa gedanst tijdens Ladies Night! Donderdag hebben we in el Centro Historico in een erg gezellig straatje een traditioneel Ecuadoriaans gerecht gegeten wat we ook tijdens Spaanse les een keer hebben gemaakt: llapingachos (aardappeltortillas met ei, vlees en avocadosalade), heerlijk!

Vrijdagmiddag zijn Manouk en ik naar Otavalo gegaan, waar elke zaterdag de grootste artisinale markt van Ecuador plaatsvindt. We waren te laat voor de bus waar we een kaartje voor hadden gekocht, maar daardoor mochten we in een andere bus wel naast de buschauffeur zitten en hadden we een mooi uitzicht en een gezellig praatje! Toen we ´s avonds aankwamen, zagen we meer toeristen dan we al die tijd in heel Quito hebben gezien, vooral veel Duitsers en Amerikanen. We hebben in een behoorlijk fout (want alleen maar toeristen en een panfluitbandje) restaurantje gegeten, maar het was wel lekker. Zaterdagochtend vroeg hebben we de wekelijkse veemarkt bezocht. Alle Ecuadorianen uit de omgeving van Otavalo komen dan samen om koeien, varkens, schapen, kippen e.d. te verkopen. De markt staat er bekend om dat de dieren worden mishandeld en dat het nogal schokkend is om te zien, omdat de dieren hutjemutje opgepropt in kleine hokjes zitten. Ik vond dat wel meevallen. Het was wel indrukwekkend, ik had ogen te kort, maar ik denk dat het er in Nederland misschien wel hetzelfde aan toe gaat alleen zie je dat dan niet. Daarna zijn we naar de toeristische artisinale markt geweest en vervolgens hebben we de bus naar Cotacachi gepakt. Vandaaruit met een truck naar Laguna Quicocha gereden. We hebben met een bootje over het mooie blauwe kratermeer gevaren waar geen vissen kunnen leven omdat de vulkaan nog actief is (af en toe zag je wat gasbubbels naar boven komen).
Een geslaagd weekendje Otavalo, zie ook de foto´s!

De komende twee weken zullen we nog naar Villa Ticca gaan en daarna zijn we van plan om naar de kust van Ecuador te reizen...

Ik vind het nog steeds erg leuk als jullie berichtjes sturen en laten weten hoe het met jullie gaat, dus blijf dat vooral doen!

Heel veel liefs,
Lotte

• 21 Maart 2010 - 21:02

Wim:

Met Google Maps en -Earth kunnen we je beschrijvingen nog wat beter begrijpen. Fantastisch dat jullie zo veel mogen beleven.

• 21 Maart 2010 - 22:34

Marlou:

Lot, m'n haar is 15 cm korter!!

Leuk om te lezen wat jullie gedaan hebt, en mooie foto's! ik ga je snel mailennn. geniet! x

• 21 Maart 2010 - 23:18

Bobby:

Hee Lotte!
    leuk verhaaltje weer hoor! jullie vermaken je je daar ook nog steeds wel zo te lezen!
    Ik heb vandaag met hammerhead sharks gedoken !:D
    Ciaooo (K)

• 22 Maart 2010 - 16:24

Tante:

Wat weer veel beleefd. Inderdaad een heeeeeeel saai leven. liefs van Tante.

• 22 Maart 2010 - 17:53

Isa:

Superleuk verhaal weer!!
    xoxoxo

• 31 Maart 2010 - 15:48

Oma En Opa:

hoi lot , wat leuk, dat we via jouw verslagen alles een beetje kunnen meebeleven. We kijken elke keer uit naar het volgende verhaal. Liefs en dikke kus.