Het Europeesaanvoelende Santiago - Reisverslag uit , van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Het Europeesaanvoelende Santiago - Reisverslag uit , van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Het Europeesaanvoelende Santiago

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 April 2010 | ,

Dag lieve mensen,

We zijn inmiddels alweer een weekje in Santiago de Chile. Bij aankomst op het vliegveld voelde het meteen heel anders aan dan Quito, veel moderner en een beetje Europees. Als we hier afgezet waren en niet wisten dat het Santiago was, zouden we zomaar kunnen denken dat het een Spaanse stad was. Het weer is hier een stuk beter, veel blauwe luchten en ongeveer 28 graden, 's avonds koelt het wel heel erg af.

We zitten in een prachtig hostel, La Casa Roja, een oud hoog pand in Barrio Brasil, met een tuin en zwembad en zelfs een keuken! Het hostel organiseert ook leuke gratis tripjes. We hebben een 'cafe con piernas' - cafe met benen - bezocht, waar de dames erg schaars gekleed, met blote benen dus, rondlopen en aan vieze oude mannen koffie schenken die dan aan de bar staan, weer met benen. Apart concept. Daarna zijn we naar de oudste kroeg van Santiago gegaan, La Piojera - de hoofdluis - en hebben een terremoto - aardbeving, heel toepasselijk nu - gedronken. Een drankje bestaande uit wijn, sterke drank en ananasijs, best lekker. Santiago heeft heel veel parken, dus daar hebben we ook al volop van genoten en alles is goed te bereiken met de metro. Veel musea zijn nog gesloten vanwege onderhoud na de aardbeving, maar naast dat, heb ik niet echt door dat we in het land van de aardbeving zijn. Alles lijkt 'normaal' hier.
We zijn ook nog cultureel bezig geweest en hebben een voorstelling van het Chileense Nationaal Ballet bezocht. Was prachtig, met teksten van de Chileense dichter Pablo Neruda. Alles is hier een stuk duurder dan in Ecuador, beetje vergelijkbaar met Europese prijzen, die voorstelling daarentegen kostte maar 4 euro.
Verder zijn we de Cerro San Cristobal op geweest, waarvandaan je een mooi uitzicht over de stad hebt.
Vandaag hebben we een wijngaard bezocht, Concha y Toro - schijnt bij een van de 10 grootste van de wereld te horen - het was een beetje commercieel, maar wel interessant en we hebben een heerlijk wijntje gedronken!

Santiago is een mooie stad, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet een hele boeiende stad vind. Ik heb het wel weer gezien. Morgen gaan we dan ook naar Valparaiso, aan de kust, wat men de culturele hoofdstad van Chili noemt, en naar Vina del Mar. Daarna gaan we op een 10-daagse tour naar Pedro de Atacama, waar woestijn, zoutvlakten en maanlandschappen zijn. Vervolgens komen we weer terug in Santiago en reizen we de Andes over richting Mendoza in Argentinie!

Ik hoorde dat de aarde niet alleen in Chili onrustig is, maar dat er in IJsland ook wat activiteit is. Sanne, Roel, ik hoop dat jullie snel naar Europa kunnen vliegen...

Liefs en -x- Lot

• 20 April 2010 - 15:06

Wim:

je fotohoekje wordt gesponsord! Jullie prachtige plannen kunnen we dan weer in beeld krijgen.

• 21 April 2010 - 12:09

Marijke Markus:

Hoi Lotte,
    Blijft leuk om allebei jullie verhaal te lezen. toch net even een andere stijl? Groet Marijke