Muchos mosquitos in de jungle... - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Muchos mosquitos in de jungle... - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Muchos mosquitos in de jungle...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Maart 2010 | Ecuador, Puerto Quito

¡Hola queridos!

¿Cómo estan?

De afgelopen twee weken hebben we weer veel gedaan.
Vorige week woensdag zijn we tijdens de Spaanse les met onze leraar Martín naar el Museo del Ciudad geweest, waar hij veel vertelde over de geschiedenis van Quito; muy intéresante. Maar de heenreis was nog veel interessanter. We gingen met de bus, en het bussysteem in Ecuador is nogal anders dan in Nederland. Je hebt de langeafstandsbussen die je overal waar je maar wil langs de weg kan aanhouden om in te stappen en onderweg komen er ook allemaal mensen in de bus om helados (ijsjes) en empanadas (soort bladerdeeg met vlees erin) te verkopen en de buschauffeurs sjezen als gekken. En je hebt de buslijnen Metrobus, Trole en Ecovia in de stad. De haltes zijn ongeveer een meter hoog en de bussen zitten altijd bomvol. Om erin te komen, moet je over een soort plankje lopen en door klapdeuren, maar je hebt altijd heel weinig tijd omdat de bus al vol zit. Manouk was dus niet op tijd, de deuren waren al dicht en ze viel een soort van onder de bus. Gelukkig had ze zich niet bezeerd en werd ze door behulpzame politieagenten naar de volgende halte gebracht..
´s Middags zijn Manouk en ik voor een gringoprijs ($8,50, terwijl Ecuadorianen $4,00 betalen) naar de TelefériQo geweest. Met een soort skilift gingen we de berg Pichincha op tot een hoogte van 4100 meter en hadden daar een prachtig uitzicht over Quito en de omringende vulkanen!

Vrijdag hebben we met een groepje NL-ers in de tuin van het studentenhuis (waar wij over een week ook gaan wonen) gebarbecued, was erg gezellig!

Zaterdag zijn we naar La Mitad del Mundo geweest, naar de evenaar dus. Het was niet heel bijzonder, maar we hebben uiteraard wel de touristische foto´s gemaakt die iedereen van zichzelf op de evenaar maakt.

Zondagochtend gingen we met een luxe bus opweg naar Puerto Quito, de jungle in (ook wel cloudforest, eigenlijk semi-jungle)! Ze zeggen weleens dat je als je met de bus reist en je uitstapt in een heel ander klimaat, dat je dan echt een klap krijgt. Nou, ik stapte uit en ik kreeg me toch een klap. Ongelooflijk benauwd! Na een ritje met een mototaxi kwamen we bij Cabañas del Rio aan. Alles was van bamboe gemaakt en overal was het groen, prachtig. Ik kwam er wel achter dat ik toch niet echt voor de natuur gemaakt ben om het maar zo te zeggen. Als je dan op de wc zit met diarritus en recht in de ogen van een salamander kijkt en er in de douche een grote kever loopt, denk je toch niet: oh wat hou ik toch van de jungle. Maar goed, we hebben een avontuurlijke week gehad: elke dag nam José (ook wel Pepe) ons voor of na de Spaanse les mee ergens naartoe.
Maandag zijn we naar een mooie cascada (waterval) geweest waar we tussen de vissen en in een grot hebben gezwommen.
Dinsdag hebben we een Finca di Frutas bezocht waar Emilio van alles over zijn fruitplantage vertelde en waar we uiteraard veel fruitsoorten hebben geproefd. Ik heb ook termieten gegeten, aaah!
Woensdag hebben we van cacao verrukkkelijke chocolade gemaakt; de dames helemaal in hun sas! ´s Avonds hadden we een lekkere barbecue en daarna heeft José ons een Ecuadoriaans kaartspel, Mona, geleerd.
Donderdag zijn we naar een Jardin Botanica geweest, waar planten zoals kaneel, anijs, basilicum, peper en verschillende planten met medicinale werking waren. ´s Avonds hebben we uit palmhout onze eigen ring gemaakt!
Vrijdag zijn we gaan tuben; op een band en met een peddel een snelstromende rivier af.
Elke dag was het eten een groot feest: ontbijt met vers fruit, eitje en empanadas of gebakken banaan en lekker brood, 3-gangenlunch en diner en elke dag wat anders!
De lessen van Gilma waren alleen wat minder, maar deze week hebben we gelukkig weer les van Martín.
Aan mijn avontuurlijke weekje jungle heb ik ook een leuke souvenir overgehouden: maar liefst 77 muggenbulten op mijn rechterbeen en 74 op mijn linker!

Zaterdag zijn we weer teruggegaan en gingen we ´s avonds nog wat drinken in Mariscal. We kwamen in een gezellige bar terecht en op een gegeven moment werd er iets omgeroepen waarop iedereen ging joelen. Wij gezellig mee juichen, klimmen er ineens een macho en chica de bar op en begint er een heuse stripteaseshow; wat een belevenis weer!

Deze week is onze laatste week Spaanse lessen en volgende week begint ons vrijwilligerswerk en verhuizen we naar het studentenhuis...

Nu is het weer tijd voor salsa!

¡Hasta luego!
¡Chao!

Liefs en -x- Lot

P.S. We hebben gehoord van de aardbeving in Chili, het is best wel ernstig, nu al 700 doden. Er waren geruchten dat er een tsunami op Ecuador af kwam, maar dat valt mee en wij zitten veilig, dus don´t worry!

  • 01 Maart 2010 - 22:17

    Annechien En Wim:

    Leuke spannende verhalen!
    Niet krabben ....!
    Komen er nog foto's van de jungle ?

  • 01 Maart 2010 - 22:19

    Wim:

    Sorry, te snel gevraagd. De foto's stromen binnen.

  • 02 Maart 2010 - 10:18

    Sanne:

    Oh het ziet er en klinkt nog veel geweldiger dan ik had verwacht, heel veel plezier nog! Over twee jaar ga ik ook, als ik dan me bachelor heb, ik heb tot nu toe alles gehaald en voor mijn laatste tentamen zelfs een van de hoogste cijfers! Meiden geniet er van, jullie missen hier niks, nog steeds koud, en ik ga inmiddels alweer voor de derde keer verhuizen, nu naar een vaste kamer, dus ik ga vanaf zondag lekker verhuizen en schilderen! Heel veel zoenen en ik mis jullie!

  • 02 Maart 2010 - 16:11

    Tante:

    lieve Lotte
    Wat weer een prachtig verhaal. Haast niet te bevatten wat jullie allemaal meemaken.Blijf genieten! dag, dag

  • 03 Maart 2010 - 22:58

    Isa:

    Klinkt echt superrrgoed! Leuke verhalen, wat doe je veel coole dingen. In Nederland is het nog steeds koud, maar het zonnetje begint wel te schijnen. Ik woon nu bijna een weekje in Amsterdam, bevalt goed, maar doe mij toch maar die evenaar.

  • 05 Maart 2010 - 12:00

    Stichting Muses:

    Hallo Lotte,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik ben benieuwd naar je vrijwilligersverhalen straks!

    Vriendelijke groetjes,
    Romy Schagen
    www.muses.nl

  • 09 Maart 2010 - 07:53

    Sjoerd:

    Hee! Ik doe het ff zo, want je

  • 09 Maart 2010 - 07:55

    Sjoerd:

    Leuke verhalen om te lezen allemaal zeg! Ik doe het ff zo, want smsen kost me teveel geld. Ik heb eindelijk m'n rijbewijs lot! En ik dacht dat het wel op z'n plaats zou zijn je dat te laten weten! Geniet nog lekker verder daar en denk veel aan ons hier in de getto, genaamd Nederland! X Sjoerd

  • 09 Maart 2010 - 09:59

    Els:

    Lieve Lotte, wat een geweldige belevenissen, om jaloers op te worden (behalve dan de insekten)
    Heel veel plezier verder, liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierigen, Welkom op mijn weblog! Nog 30 nachtjes slapen en dan vertrekken Manouk en ik naar Zuid-Amerika! We vliegen op 4 februari naar Quito in Ecuador en zullen daar ruim twee maanden blijven. Eerst gaan we een taalcursus Spaans doen en verblijven we in een gastgezin. Vervolgens doen we vier weken vrijwilligerswerk in een kinderdagopvang. Dan vliegen we op 12 april naar Santiago, Chili en zijn we drie maanden lang vrij om te gaan en staan waar we willen en 12 juli vliegen we weer terug vanuit Buenos Aires, Argentinië! Tijdens onze reis zal ik jullie via deze weblog op de hoogte houden van onze avonturen... Liefs en -x- Lotte

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 38328

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 14 Juni 2010

Op reis in Ecuador, Chili en Argentinië

Landen bezocht: