Quito, chicos, en el Cafecito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Quito, chicos, en el Cafecito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Quito, chicos, en el Cafecito

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Februari 2010 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,

Na een lange, maar voorspoedige reis van bijelkaar zo´n 22 uur zijn Manouk en ik vanochtend om half 9 lokale tijd (bij jullie half 3 ´s middags) aangekomen in Quito. Bagage was gewoon keurig netjes in Quito aangekomen en er werd zelfs nog gecheckt of iedereen zijn eigen bagage meenam en niet ´per ongeluk´ de koffer van iemand anders.
We werden opgewacht door een vriendelijke kleine (en dat zijn ze hier allemaal, ik voel me echt enorm hier) Ecuadoriaanse man die ons een mapje gaf met allerlei informatie over onze talencursus, vrijwilligersproject, excursies daarnaast en over hoe je veilig blijft in een grote stad als Quito. Het was echt zo´n lieverd, die alleen vrij weinig Engels kon praten. ´Do you know any nice places we should go to in Quito?´ ´Yes, very nice...´ Ach.
We werden afgezet bij hostel El Cafecito, het ziet er heel gezellig uit en de pannenkoeken met appel en kaneel zijn goedgekeurd.
Het is knap lastig om jezelf uit te drukken als je nog geen Spaans kan, maar dat komt wel goed. We delen een kamer (the bananaroom, is verder niets bananerigs aan behalve de sleutel) met een Frans meisje en nog een mystery backpacker, want die hebben we nog niet ontmoet.
We zitten in een levendige buurt, waar ongelooflijk veel jongeren en vooral jongens rondlopen. Het is heel kleurrijk en het barst van de barretjes en internetcafés.
Maandag begint onze taalcursus Spaans en dan gaan we ook naar ons gastgezin. De eerste week hebben we 4 ipv 5 dagen les in verband met carnaval het volgende weekend. Er wordt door de school waarschijnlijk ook een uitje georganiseerd waarbij we naar een carnavalsfeest gaan, keigaaf!
De komende dagen houden we het lekker rustig, want we moeten natuurlijk nog ´acclimatiseren´ op deze enorme hoogte (2850 meter).
Het is hier trouwens best wel warm en we hebben het gevoel dat we nu al verbrand zijn.
Goed, het is wel weer mooi geweest. Lees ook Manouk´s reisverslag (zal er wel erg op lijken, maar toch leuk om te zien hoe zij het beleeft)!
Nog heel erg bedankt voor al jullie donaties, over een paar weken horen jullie meer over wat we ermee gaan doen!!

Hasta luego..

Liefs en -x- Lot

• 05 Februari 2010 - 21:19

Marijke Markus:

He lotte,
    Fijn dat jullie helemaal goed zijn aangekomen en nog wel met bagage! veel plezier en verdwaal niet tijdens het carnaval!
    Groet Marijke

• 05 Februari 2010 - 21:35

Wim:

Hoi Lotte en Manouk,
    goeie verhalen! Geniet ze.

• 06 Februari 2010 - 02:31

V:

Jullie zeggen inderdaad bijna hetzelfde=)
    Ben blij dat jullie veilig aangkeomen zijn en het klinkt nu al vet! Meteen beginnen met carnaval, mooi! Have fun -x

• 07 Februari 2010 - 10:32

Marion En Nic.:

Hoi Lot, fijn dat alles goed gegaan is. Alvast veel succes met je talencursus maandag en ik mail je binnenkort nog wel even wat uitgebreider op je hotmail. Dikke kus van de buurtjes!

• 07 Februari 2010 - 14:32

Tante:

Lieve Lot
    Zondagmiddag, zojuist je reisverslag gelezen en ik begrijp dat de eerste indruk super is.Even een paar dagen pas op de plaats en dan in sneltreinvaart spaans leren. Geniet van elke dag en binnenkort stuur ik je een e-mail
    Groetjes en liefs van Tante

• 08 Februari 2010 - 08:11

Stichting Muses:

Hee Lotte!
    heel veel plezier en natuurlijk succes met je spaans. ben benieuwd naar jullie avonturen ;)
    Groet Nicole

• 08 Februari 2010 - 13:01

Hanna:

Ik ga ook carnavallen (H), alleen dan in Den Bosch, toch even wat anders

Lucky bastards! X

• 08 Februari 2010 - 17:12

Lien:

Hahaha is weer wat anders he, je enorm voelen! Beetje zoals Marlou dus? Grapjee!! Vandaag een spannende dag.., naar t gastgezin en de 1e les Spaans! Btw, houden jullie onze boekjes wel goed bij? ;) Liefs!

• 08 Februari 2010 - 19:18

Annie En Leen:

Hoi Lotte en Manouk,

Leuk je verslag te lezen,
    we hopen dat jullie een hele fijne "vakantie" hebben, en wachten met spanning jullie volgende verslag (belevenis)
    Heel veel plezier

• 08 Februari 2010 - 22:57

Isa:

Nice!

• 09 Februari 2010 - 11:52

Isabelle:

Hee Lot! Wat vet dat jullie gaan carnavallen! Valt mijn tripje naar maastricht ineens ontzettend bij in het niets! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, ik hoop dat jullie gastgezin leuk is! Liefs!

• 09 Februari 2010 - 14:09

Anniej:

lotterd!

wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!(ook op Manouk haar site gelezen..) Heb je inmiddels het gastgezin ontmoet en je eerste spaanse les gehad? Ik ben benieuwd!
    Geniet ervan daar:)

Liefs, Anniej