Home sweet home - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Juni 2010 | Nederland, Voorschoten

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik weer in ons koude kikkerlandje, nou ja koud, het is hier warmer dan in Buenos Aires! Afgelopen maandag werd ik na een vleigreis van 17,5 uur op Schiphol opgewacht door mijn lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes en hebben we even goed geknuffeld! Er waren zelfs een 'welkom thuis' ballon en taart en uiteraard moest er daarna voetbal gekeken worden! Een mooi ontvangst dus en het was meteen weer als vanouds. Toch gek dat na ruim 4 maanden alles weer gelijk normaal is.

De laatste twee weken in Buenos Aires heb ik het nog ontzettend leuk gehad! We zijn naar de Iguazúwatervallen in het noorden van Argentinië geweest. De 275 watervallen van ruim 70 meter hoog waren prachtig: onvoorstelbaar wat een kracht al dat water heeft! Bij de indrukwekkende Garganta del Diablo schuimde het water helemaal en spatten tientallen meters water weer omhoog op. Ook zijn we naar het drielandenpunt van Argentinië, Brazilië en Paraguay geweest en hebben daar lekker van het zonnetje en een bootrace genoten. Eigenlijk zou Manouk daarna vanuit Puerto Iguazú verderreizen, maar ze had besloten om toch gezellig nog even met Bob en mij mee te gaan naar Buenos Aires. Mijn laatste busreis van 18 uur was dit keer geen semi-cama maar cama, wat inhoudt dat de rugleuning wat verder naar achteren kon en we zelfs een glaasje wijn bij het eten kregen!

In Buenos Aires hebben we de tweeling, Ilse en Leonie, met wie we ook Spaanse les hadden in Ecuador, nog ontmoet. We zijn met hen naar een mooie en chique, maar behoorlijk toeristische tangoshow geweest! We hebben de wijk La Boca, met veel gekleurde huisjes, bezocht en de vele antiekwinkeltjes van de wijk San Telmo bekeken. Ook hebben we even goed het uitgaansleven in Buenos Aires ontdekt! We zijn in een club geweest waar een live saxofonist was, hebben een goed optreden van een jazz-bandje bijgewoond en zijn naar een discotheek geweest waar elke donderdag een travestietenshow is, geweldig! Het was ook leuk om een voetbalwedstrijd van Argentinië tijdens het WK te zien, wat zijn die Argentijnen toch fanatiek en betrokken bij hun voetbalteam! De laatste avond hebben Bob, Manouk en ik bij een parilla een heerlijk sappige steak gegeten en dat was een mooie afsluiting van mijn reis!

De volgende dag werd ik uitgezwaaid door Bob en Manouk en zij zitten inmiddels na een 48-urige busreis in La Paz, Bolivia!

Ik heb zoveel gezien, meegemaakt, geleerd en vooral genoten. Van het vrijwilligerswerk bij Villa Ticca tot de Perito Morenogletsjer in Patagonië, van het beklimmen van de Cotopaxivulkaan tot het parachutespringen in Buenos Aires, van cavia eten tot rode wijn drinken, van salsadansen in de Aguijon tot de travestietenshow in Club69, van een zonsondergang in een flamingoreservaat tot de Iguazúwatervallen; het waren allemaal geweldige en onvergetelijke ervaringen! Ik had deze reis absoluut niet willen missen en ga zeker nog een keer terug naar Zuid-Amerika.

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn reisverslagen en Manouk omdat ze een superreisbuddie was!

Nu ga ik weer genieten van het leven thuis, wat stiekem ook wel weer heel leuk is! En wie weet kunnen jullie over een paar jaar weer nieuwe reisverslagen van mijn volgende avontuur lezen...

Liefs en -x- Lotte

  • 20 Juni 2010 - 17:48

    Rozemarijn:

    Welkom thuis! Prachtige foto's, vooral van die watervallen.. oohhhh echt zo mooi, met die regenboog en die oerkracht van dat water!!! :-D bedankt voor je leuke verhalen.. xXx

  • 22 Juni 2010 - 01:18

    Yvet:

    Hey chica,

    Fijn te horen dat je weer heel thuis bent.. Inderdaad de salsa in onze good old Aguijon, vreemd he jij aan de andere kant van de wereld en hier draait die woensdagavond gewoon verder... Fanatiek nog elke woensdag aanwezig!
    Meissie ik heb genoten van je reisverslagen, het is me een eer je ontmoet te hebben, het ga je goed en wie weet tot je volgende reis in zuid-amerika??

    P.s. ik ga je nog antwoorden op mijn privebericht.

    Lott meis, dikke kus en nos vemos!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierigen, Welkom op mijn weblog! Nog 30 nachtjes slapen en dan vertrekken Manouk en ik naar Zuid-Amerika! We vliegen op 4 februari naar Quito in Ecuador en zullen daar ruim twee maanden blijven. Eerst gaan we een taalcursus Spaans doen en verblijven we in een gastgezin. Vervolgens doen we vier weken vrijwilligerswerk in een kinderdagopvang. Dan vliegen we op 12 april naar Santiago, Chili en zijn we drie maanden lang vrij om te gaan en staan waar we willen en 12 juli vliegen we weer terug vanuit Buenos Aires, Argentinië! Tijdens onze reis zal ik jullie via deze weblog op de hoogte houden van onze avonturen... Liefs en -x- Lotte

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 3412
Totaal aantal bezoekers 38283

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 14 Juni 2010

Op reis in Ecuador, Chili en Argentinië

Landen bezocht: