Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lotte Vlug - WaarBenJij.nu

Te land, ter zee en in de lucht

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Juni 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Dag lieve mensen,

Ik begin meteen maar met de ´in de lucht´ want de adrenaline giert nog door mijn lijf! Gisteren hebben Bob, Manouk en ik namelijk parachute gesprongen! Het was zo ongelooflijk gaaf, wat een kick. Parachutespringen was iets wat we allemaal heel graag nog wilden doen en vorige week hebben we besloten om het gewoon te doen. 2 uurtjes buiten Buenos Aires, bij La Plata, hadden we vanuit het vliegtuig uitzicht over Rio de La Plata en Uruguay, al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar niet zo heel veel van heb meegekregen. Dicht tegen proskydiver Sebastian (meer dan 5000 sprongen!) aangedrukt steeg ik in een minivliegtuigje tot 3000 meter hoogte op en kon ik tijdens het vliegen genieten van groene landen, water en een mooie blauwe lucht met wat wolkjes. Toen ging alles ineens heel snel: ik moest mijn armen voor mijn borst kruisen en m´n benen werden uit het vliegtuig geduwd, nog geen seconde later sprongen we uit het vliegtuig. Eigenlijk vond ik het niet eens zo heel eng, vooral ontzettend gaaf en heel raar. Zo´n veertig seconden lang maakten we een vrije val van 200 km/u waarbij mijn gezicht helemaal strak werd getrokken en het een soort van moeilijk was om te ademen en daarna ging de parachute uit en voelde het echt alsof ik vloog. Af en toe maakten we een bochtje waarbij m´n maag omdraaide, maar het gaf zo´n fijn en vrij gevoel. Prachtig! Na een minuut of vijf maakten we een soepele landing op de grond en was het avontuur alweer voorbij. Gelukkig hebben we de foto´s (en video) nog. Wat een belevenis!

Dan het ´te land´ deel wat zich het grootste deel van de tijd in Buenos Aires heeft afgespeeld. Manouk en ik zitten in het gezellige hostel Ostinatto in de wijk San Telmo, de tangowijk van Buenos Aires. De eerste week dat we in de Goede Luchten waren, werd het Bicentenario gevierd; de 200-jarige onafhankelijkheid van Argentinië. In de stad waren verschillende podia waar bandjes optraden, er was een parade van oude auto´s, de heropening van Teatro Colón met een lichtshow en muziek, de afscheidswedstrijd van Argentinië tegen Canada werd op grote schermen uitgezonden en het was vooral erg druk! Overal wit met blauwe vlaggetjes en het volkslied werd door iedereen uit volle borst meegezongen; het patrionistische van Argentinië werd maar weer eens bevestigd!
We zijn ook nog naar een Feria de Mataderos geweest, waar muziek werd gespeeld en tango werd gedanst, waar veel souvenirs en lekker eten werd verkocht en waar het op een gegeven moment keihard ging regenen. Manouk en ik hadden geen paraplu of regenjas bij ons en het water van de regenplassen reikte letterlijk tot mijn knieën; ik had het nog nooit zo erg meegemaakt.
Verder hebben we el Cementario de Recoleta bezocht, een enorme begraafplaats met mausolea waar onder andere Evita begraven ligt. Het was een doolhof van totaal verschillende graven, soms enorme statische blokken en soms oude, vervallen mausolea. Wel een beetje gek om daar met allemaal touristen vrolijk rond te lopen en foto´s te maken, het blijft toch een begraafplaats.

Dan nu het ´ter zee´ deel. Vorige week hebben we onze oude vriend Bob (waar we Spaanse lessen in Ecuador mee hebben gehad) in Buenos Aires ontmoet en zijn we met z´n drieën met de boot naar Uruguay gevaren. We kwamen in Colonia del Sacramento aan, een schattig plaatsje met oude auto´s, straatjes met keien, de oudste kerk van Uruguay en een vuurtoren, maar verder was er niet veel te beleven. Vervolgens zijn we naar Montevideo, de hoofdstad, gegaan, waar het bijna alleen maar geregend heeft en alles op zaterdag en zondag dicht was, dus ook hier was niet veel te doen. Daarna richting Carmelo om daar de boot naar Tigre in Argentinië weer te nemen. Dat was ook een plaatsje van niks, het enige boeiende was de zondag scooterdag van de plaatselijke jongeren. Uruguay viel dus helaas behoorlijk tegen. De boottocht via de Delta naar Tigre was wel mooi.

Inmiddels zijn we weer in Buenos Aires en morgen gaan we samen met Bob naar de machtige Iguazúwatervallen! Vervolgens gaat Manouk verderreizen en ik terug naar Buenos Aires om op 13 juni weer terug te vliegen naar Nederland. Dat komt misschien een beetje onverwacht, maar ik heb na lang denken en overleggen met Manouk en thuisfront besloten om eerder terug naar huis te komen. Ik heb behoorlijk last van heimwee en wil nu gewoon graag naar huis. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en veel moois meegemaakt en gezien, maar ik vind het nu na 4 maanden mooi geweest. Dus eerder dan verwacht zal ik maandag 14 juni om 11.25h op Schiphol aankomen en ik heb gehoord dat ik dan zelfs de eerste voetbalwedstrijd van Nederland kan zien!

Ik ga nog even 1,5 week genieten van Zuid-Amerika en zie jullie binnenkort...

¡Hasta luego!

Liefs en -x- Lot


  • 02 Juni 2010 - 19:03

    Stichting Muses:

    Hallo Lotte,

    Wat een gaaf verhaal! Parachute springen, stoer hoor!
    Vervelend dat je heimwee hebt,maar goed dat je hebt besloten om dan weer terug te komen toch!
    Geniet nog maar even!

    Vriendelijke groetjes,
    Romy Schagen

  • 02 Juni 2010 - 19:04

    Eline:

    parachutespringen hoe gaaaaf is dat!!!! en stoer dat je het niet eng vond hoor!
    geniet van je laatste 1,5 week :) xxxx

  • 02 Juni 2010 - 21:08

    Nineke Karsemeijer:

    dag Lotte,
    wat een belevenissen! en dat gaat maar door. Je emmer is boordevol indrukken. goed om deze keus te maken en weer naar huis te gaan.
    dank voor je verslagen. ik geniet er erg van. je kan je ervaringen mooi en boeiend beschrijven! ik hoop deze zomer je in levende lijve op het katwijkse strand te zien!
    het ga je goed deze laatste dagen.
    lieve groet

  • 03 Juni 2010 - 11:59

    Hanna:

    Lieff, geniet nog even 1,5 week ;) tot snel!

  • 03 Juni 2010 - 12:01

    Rozemarijn:

    Heee Lotte!

    Ik was had het vorige verslag nog niet eens gelezen maar ben nu weer helemaal bij :-) wat een prachtige foto's van die gletsjer!!! en de foto's van het parachutespringen op FB echt zooo stoer :) ik geloof niet dat ik dat zou durven... Ik sluit me aan bij de rest van de commentaren en wens je heel veel plezier je laatste weken met nog veel mooie momenten en dan een veilige terugreis en een warm welkom als je weer met beide benen op Nederlandse bodem staat! :)

    Lieve groet,

    Roos

  • 03 Juni 2010 - 15:31

    Tante:

    Hallo Lotte
    Parachutespringen, brrrrr.Geniet nog een paar weken en dan gaan we knuffelen. dag,dag

  • 03 Juni 2010 - 19:30

    Jo En Ingrid:

    Hi Lotte, Wat een geweldig avontuur weer. Wij genieten op afstand mee door je verhalen. Respect voor je zelfstandige besluit om eerder naar huis te komen. We kijken er naar uit je weer te zien, Quinten en Marcus ook. Warme groet, Jo en Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierigen, Welkom op mijn weblog! Nog 30 nachtjes slapen en dan vertrekken Manouk en ik naar Zuid-Amerika! We vliegen op 4 februari naar Quito in Ecuador en zullen daar ruim twee maanden blijven. Eerst gaan we een taalcursus Spaans doen en verblijven we in een gastgezin. Vervolgens doen we vier weken vrijwilligerswerk in een kinderdagopvang. Dan vliegen we op 12 april naar Santiago, Chili en zijn we drie maanden lang vrij om te gaan en staan waar we willen en 12 juli vliegen we weer terug vanuit Buenos Aires, Argentinië! Tijdens onze reis zal ik jullie via deze weblog op de hoogte houden van onze avonturen... Liefs en -x- Lotte

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 38281

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 14 Juni 2010

Op reis in Ecuador, Chili en Argentinië

Landen bezocht: